Önnek jó a hallása? A hallásveszteséggel élők általában éveket várnak, mire rászánják magukat a hallásvizsgálatra, és elfogadják, ha esetleg hallókészüléket kell viselniük.
Üzletünk több, mint 10 éve hallásközpontként is működik, ezért igyekszünk ezt a profilunkat is a szélesebb közönség számára bemutatni. Szeretnénk, hogy az érintettek minél több információhoz jussanak, ezért megkértük egyik kedves
páciensünket, Farkas Lászlónét, hogy ossza meg Önökkel hallókészülékes tapasztalatait.
1.Milyen panasszal érkezett a hallásvizsgálatra?
A legnagyobb problémám az volt, hogy nem hallottam a halk beszédet, illetve
hallottam, csak nem értettem, és jelezték a családtagjaim, hogy nagyon hangosan nézem a tv-t. Már néhány éve másik intézményben is
megállapították a hallásromlást, de akkor még nem szántam rá magam a hallókészülékre.
2. Milyennek találta a vizsgálatot és a hallókészülék illesztést?
A Vicai Hallásközpontban a megszokott kedves légkör fogadott. Kákonyi Mónika, az audiológus nagyon barátságos, segítőkész, és úgy gondolom, hogy nagyon jó szakember is. Mindent elmondott a vizsgálattal kapcsolatosan, és mindenben segített. A vizsgálat nyugodt körülmények között folyt. Sajnos közepes mértékű halláscsökkenés lett az eredményem, ezért hallókészüléket
javasolt. A készülékkel és a használatával kapcsolatosan is részletes tájékoztatást kaptam.
A hallókészülék illesztése során az audiológus mindenre figyelt, nagyon segítőkész volt. Felhívta a figyelmemet arra, hogy mire ügyeljek, és biztosított róla, hogy ha nem érzem megfelelőnek a készülék hangzását, akkor nyugodtan szóljak, és addig illeszti, amíg jó nem lesz.
3. A megszokási folyamatban mit tapasztalt? Okozott-e valami nehézséget?
A megszokási folyamatban azt kérte az audiológus, hogy sokat használjam a készüléket, hogy kiderüljenek az esetleges problémák. Megfogadtam a tanácsát. Nem mondom, hogy nem zavart először a készülék, de nem volt rossz használni.
4. Két hét próbahordás után milyennek találta az audiológusunkkal való második találkozást?
Két hét próbahordás után az audiológus ismerősként fogadott. Megbeszéltük, hogy milyen tapasztalataim vannak. Elmondtam például, hogy a vízcsobogást, papírzizegést nagyon hangosan hallom. Elvégezte az ezzel kapcsolatos beállításokat, és minden egyebet is újra mért. Ez a találkozás is mindenre
kiterjedő volt a készülékkel kapcsolatosan.
Felhívta a figyelmemet arra, hogy nyugodtan keressem, ha bármi problémám adódik.
5. Könnyen a mindennapjai részévé vált a hallókészülék kezelése illetve hordása? Mi okozott nehézséget?
A készülék kezelése nagyon egyszerű. Nem okozott nehézséget a használata
sem. Nem hordom állandóan, de például tv-nézéshez rendszeresen használom, és legtöbbször akkor is, ha az unokákkal, családdal vagyok.
6. Milyen pozitív változásokat hozott a mindennapjaiba, emberi kapcsolataiba az, hogy hallókészüléket visel?
Például a reggeli madárcsicsergés volt az egyik olyan hang, amiről kiderült, hogy nem hallottam eddig. Jobban tudok kommunikálni a családdal, unokákkal is. Nem kell feszülten
figyelnem, visszakérdeznem, ha halkabban beszélnek. A tévét, rádiót nem kell nagy hangerőre kapcsolnom, mert jól hallom normál
hangerővel is.
7. Van -e még bármi egyéb, amit a készülék viselésével kapcsolatban megosztana az érdeklődőkkel?
Én nagyon idegenkedtem a készülék használatától, de nem jelent problémát a
viselése. Jól értem vele a gyors, hadaró és a halk beszédet is. A gyerekeim kérdezik, hogy ha jó, akkor miért nem használom állandóan. Erre sajnos nem igazán tudom a választ. Úgy gondolom, hogy ha nem érzem szükségét, akkor kell a fülemnek a pihenés, a csend.
Az érdeklődőknek mindenképpen ajánlani tudom a hallásvizsgálatot, és ha javasolják a készüléket, bízzanak meg a Vicai Hallásközpont audiológusának szakvéleményében, és próbálják ki a hallókészüléket! Érezni fogják a minőségi
változást hallásuk tekintetében.